Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie

Język
  • Polski
    • Deutsch
    • English
  • Mapa serwisu
  • Kontakt
  • Skrzynka podawcza
  • Komunikaty
Szukaj:
  • O RZGW
    • Podstawa działalności
      • Status prawny
      • Dyrekcja
      • Zadania i kompetencje dyrektora
      • Przyjmowanie i załatwianie spraw
    • Organizacja
      • Statut
      • Regulamin organizacyjny
      • Schemat organizacyjny
    • Obszar działalności
      • Hydrograficzny obszar działania
      • Administracyjny obszar działania
      • Administrowane wody powierzchniowe
    • Certyfikat ISO 9001
    • Praktyki i staże
    • Praca w RZGW
  • Aktualności
  • Region Wodny
    • Region wodny DO i PZ
      • Ogólna charakterystyka
      • Utrzymanie wód administrowanych
      • Regiony bilansowania wód
      • Wody powierzchniowe
        • Zasoby wód powierzchniowych
        • Korzystanie z wód powierzchniowych
          • Komunalne i przemysłowe
          • Żegluga śródlądowa
          • Energetyka wodna
          • Nawodnienia
          • Chów i hodowla ryb
          • Rekreacja i turystyka
          • Morze i morskie wody
        • Retencja wód
      • Wody podziemne
        • Zasoby wód podziemnych
        • Korzystanie z wód podziemnych
        • Główne Zbiorniki Wód Podziemnych
      • Ochrona wód
        • Oczyszczanie ścieków w regionie wodnym
        • Strefy ochronne ujęć wód
        • Wykazy wód
        • Obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych
    • Region wodny Ücker
  • Szlaki żeglowne
    • Informator Nawigacyjny
    • Śródlądowe drogi wodne
    • Informacja żeglugowa dla rz. Odry i Szczecińskiego Węzła Wodnego
    • Ograniczenia żeglugi śródlądowej
    • Stan techniczny i parametry dróg wodnych
    • Komunikaty nawigacyjne
      • Rok 2020
      • Rok 2019
      • Rok 2018
      • Rok 2017
      • Rok 2016
      • Rok 2015
      • Rok 2014
      • Rok 2013
      • Rok 2012
      • Rok 2011
      • Rok 2010
      • Rok 2009
      • Rok 2008
      • Rok 2007
      • Rok 2006
      • Rok 2005
      • Rok 2004
      • Rok 2003
      • Rok 2002
    • Komunikaty lodowe
      • Rok 2019
      • Rok 2018
    • Budowa lodołamaczy
  • Współpraca międzynarodowa
    • Współpraca międzynarodowa na wodach granicznych
    • Projekt 1 CEF
  • Obwody rybackie
    • Rybactwo
      • Działalność Rybacka w Regionie Wodnym Dolnej Odry i Przymorza Zachodniego
      • Trochę historii o rybactwie
    • Obwody rybackie
      • Wykaz obwodów
      • Uprawnieni do rybactwa w obwodach
    • Prawo pierwszeństwa w zawarciu umowy użytkowania obwodu rybackiego na dalszy okres
    • Przepisy prawne
  • Fundusze pomocowe
    • Projekty
  • Zamówienia publiczne
    • Przetargi
    • Zapytania ofertowe
    • POIiŚ 2014-2020
    • Plany postępowań
Wybierz
  • RZGW lub OKI
    • RZGW Gdańsk
    • RZGW Gliwice
    • RZGW Kraków
    • RZGW Poznań
    • RZGW Warszawa
    • RZGW Wrocław
    • OKI Gdańsk
    • OKI Gliwice
    • OKI Kraków
    • OKI Poznań
    • OKI Warszawa
    • OKI Wrocław
    • OKI Szczecin

Współpraca międzynarodowa

  • Współpraca międzynarodowa na wodach granicznych
  • Projekt 1 CEF
Współpraca międzynarodowa » Projekt 1 CEF

Projekt 1 CEF

Projekt 1 CEF

 

Tytuł: Połączenia Autostrady Morskiej Morza Bałtyckiego z zapleczem – zapewnienie zrównoważonego rozwoju systemów transportowych I:  eliminacja kolizji systemów transportowych zaplecza - przebudowa mostu kolejowego w km 733,7 rzeki Regalicy

 

MoS of the Baltic Sea interconnection with the hinterland – facilitating sustainability of transportation systems I: eliminating collision of hinterland transportation systems – new railway bridge in km 733,7 over Regalica river

 

Wnioskodawcą i podmiotem wdrażającym projekt dotyczący likwidacji wąskiego gardła w żegludze śródlądowej i transporcie kolejowym na transgranicznym odcinku wód śródlądowych i odcinku kolejowej sieci kompleksowej (budowa mostu kolejowego na rzece Odrze) jest Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie.

 

Odra graniczna, przekop Ustowo-Klucz i jezioro Dąbie objęte są  Umową między Rządem Rzeczpospolitej Polskiej a Rządem Republiki Federalnej Niemiec o wspólnej poprawie sytuacji na drogach wodnych na pograniczu polsko-niemieckim (ochrona przeciwpowodziowa, warunki przepływu i żeglugi) podpisana w Warszawie dnia 27 kwietnia 2015 r.[1]   Jednocześnie odcinek linii kolejowej nr 273 wchodzący w skład międzynarodowej linii transportu kombinowanego C-E 59 (AGTC) stanowi element sieci kompleksowej Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) (rys.1.)

 

 

 

 odra

 [1] Monitor Polski, Dziennik Urzędowy Rzeczpospolitej Polskiej, Warszawa z dnia 17 grudnia 2015 r., poz. 1273

 

 

Rys.1. Lokalizacja mostu kolejowego nad rzeką Odra (Regalica) w Podjuchach na tle linii kolejowej nr 273  i węzła transportu wodnego śródlądowego w Szczecinie

 

projekt

 

Projekt jest przedkładany w ramach konkursu dla Instrumentu Łącząc Europę (Connecting Europe Facility) dla wezwania do składania projektów dla kompleksowych sieci transportowych w ramach „Programu wieloletniego 2014-2020 – CEF Transport 2019 – koperta ogólna”, Decyzji Wdrażającej oraz Aneksu do ostatecznej Decyzji Wdrażającej C(2018) 6599 z dnia 12 października 2018. Odnosi się do przedstawionego w Aneksie:

celu finansowego 1 : likwidacja „wąskich gardeł”, uzupełnianie brakujących połączeń, poprawa interoperacyjności na kolei, a w szczególności poprawa odcinków transgranicznych

i dla priorytetu "Transgraniczne odcinki kolejowe, drogowe i śródlądowe, połączenia do i rozwój portów morskich kompleksowej sieci TEN-T”

 

Zakres projektu dotyczy:

-odcinka drogi wodnej (Odra Zachodnia-Regalica) po którym odbywa się ruch statków żeglugi śródlądowej i przewozy żeglugą śródlądową na pograniczu polsko-niemieckim,

-odcinka linii kolejowej nr 273 stanowiącej element sieci kompleksowej Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) .

Celem projektu jest likwidacja wąskiego gardła w żegludze śródlądowej i transporcie kolejowym poprzez budowę nowego mostu kolejowego o większym prześwicie na rzece Odrze.

Beneficjent ubiega się o dofinansowanie projektu w ramach konkursu dla Instrumentu Łącząc Europę (Connecting Europe Facility). Beneficjentowi może zostać udzielone dofinansowanie na realizację projektu w wysokości 40% całkowitych kosztów kwalifikowalnych projektu.

 

 



Projekt 2 CEF

Tytuł: Połączenia Autostrady Morskiej Morza Bałtyckiego z zapleczem – zapewnienie zrównoważonego rozwoju systemów transportowych II:  pogłębienie śródlądowej drogi wodnej na jeziorze Dąbie

MoS of the Baltic Sea interconnection with the hinterland – facilitating sustainability of transportation systems II:  capacity upgrade of inland waterways in Dąbie Lake section of the Odra River

Tor wodny dla statków żeglugi śródlądowej przebiega przez jezioro Dąbie w Szczecinie (rys.1.). Jezioro Dąbie objęte jest  Umową między Rządem Rzeczpospolitej Polskiej a Rządem Republiki Federalnej Niemiec o wspólnej poprawie sytuacji na drogach wodnych na pograniczu polsko-niemieckim (ochrona przeciwpowodziowa, warunki przepływu i żeglugi) podpisanej w Warszawie dnia 27 kwietnia 2015 r..[2] 

 

Rys.1. Przebieg toru wodnego dla żeglugi śródlądowej przez jezioro Dąbie


karta 08

Wnioskodawcą i podmiotem wdrażającym projekt pn. „Połączenia Autostrady Morskiej Morza Bałtyckiego z zapleczem – zapewnienie zrównoważonego rozwoju systemów transportowych II:  pogłębienie śródlądowej drogi wodnej na jeziorze Dąbie”  jest Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie.

 

Projekt jest przedkładany w ramach konkursu dla Instrumentu Łącząc Europę (Connecting Europe Facility) dla wezwania do składania projektów dla kompleksowych sieci transportowych w ramach „Programu wieloletniego 2014-2020 – CEF Transport 2019 – koperta ogólna”, Decyzji Wdrażającej oraz Aneksu do ostatecznej Decyzji Wdrażającej C(2018) 6599 z dnia 12 października 2018. Odnosi się do przedstawionego w Aneksie:

celu finansowego 1 : likwidacja „wąskich gardeł”, uzupełnianie brakujących połączeń, poprawa interoperacyjności na kolei, a w szczególności poprawie odcinków transgranicznych

i dla priorytetu "Transgraniczne odcinki kolejowe, drogowe i śródlądowe, połączenia do i rozwój portów morskich kompleksowej sieci TEN-T”

 

Zakres projektu dotyczy toru wodnego dla żeglugi śródlądowej przebiegający na jeziorze Dąbie i stanowiący konieczne połączenie: od strony północnej do toru wodnego Świnoujście – Szczecin , od strony południowej do głównej drogi śródlądowej (rzeka Odra). Na torze wodnym przebiegającym przez jezioro Dąbie koncentruje się ruch statków żeglugi śródlądowej i przewozy żeglugą śródlądową na pograniczu polsko-niemieckim.

Celem projektu jest poprawa żeglowności na połączeniu śródlądowym poprzez modernizację  (pogłębienie) toru wodnego przebiegającego przez jezioro Dąbie.

Cel projektu odnosi się do modernizacji dróg śródlądowych dla poprawy lub osiągnięcia trwałych warunków nawigacyjnych i/lub rozwoju zdolności przepustowych dla przepływu statków żeglugi śródlądowej w rozumieniu artykułów 15 i 16 Rozporządzenia (EU) No 1315/2013[3]; (w przypadku istniejących śródlądowych dróg wodnych: wdrażanie środków niezbędnych do osiągnięcia standardów śródlądowych dróg wodnych klasy IV).

Beneficjent ubiega się o dofinansowanie projektu w ramach konkursu dla Instrumentu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility). Beneficjentowi może zostać udzielone dofinansowanie na realizację projektu w wysokości 40% całkowitych kosztów kwalifikowalnych projektu.

 
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt:

projekt.bs@szczecin.rzgw.gov.pl

Bożena Kosińska 694 403 711





 



[1] Monitor Polski, Dziennik Urzędowy Rzeczpospolitej Polskiej, Warszawa z dnia 17 grudnia 2015 r., poz. 1273

[2] Monitor Polski, Dziennik Urzędowy Rzeczpospolitej Polskiej, Warszawa z dnia 17 grudnia 2015 r., poz. 1273

[3] ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 1315/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej i uchylające decyzję nr 661/2010/UE 

 

 



 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poleć znajomemu:

Informacje dodatkowe:

  • Ogłoszenia
  • Obwieszczenia
  • Rybactwo
  • Kataster wodny
  • Majątek Skarbu Państwa
  • Kontrola gospodarowania wodami
  • Instrumenty ekonomiczne w gospodarce wodnej
  • Rozporządzenia dyrektora RZGW Szczecin
  • Rada Gospodarki Wodnej
  • Udział społeczeństwa
  • Ocena potrzeb i priorytetów udrożnienia ciągłości morfologicznej rzek
  • Przyjmowanie i załatwianie spraw
  • OKI
  • PRZYDATNE STRONY WWW
  • Zasady użytkowania serwisu
  • Przydatne pliki do ściągnięcia
  • Kontakt do administratora
Realizacja: Magnetic Point
© 2010 Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie